Zegveld.

In de polder en in het Groene Hart ligt het karakteristieke dorp Zegveld. De van oudsher sterke sociale structuur staat onder druk als gevolg van het woningtekort, hoewel dit enigszins is teruggebracht met de ontwikkeling van Weidz. Het jaarlijks terugkerende Verenigingenspel laat de kracht van verenigingen uit de buurt goed zien. Hoewel de landelijke omgeving veel te bieden heeft voor het oog, blijft het onderhoud van de openbare ruimte regelmatig achter. Daarom blijven we inzetten op goed en regelmatig onderhoud.

De Meije moet veilig en goed toegankelijk zijn voor iedereen. Daarom moet de maximumsnelheid op de weg 30 km/u worden en wordt doorgaand verkeer zonder bestemming in De Meije ontmoedigd.
Het kruispunt aan de Hoofdweg in Zegveld zien wij het liefst een rotonde worden.

Zegvelders weten zelf het beste wat er nodig is voor hun dorp. Daarom willen wij het mogelijk maken dat zij zelf kunnen investeren in het vergroten van hun woongenot, bijvoorbeeld voor het onderhouden van parken en openbare ruimtes of het plaatsen van een speeltoestel. De gemeente is waar mogelijk medefinancier, onder leiding van het dorpsplatform.

Wanneer nodig zal de binnenstadsmanager uit Woerden helpen om in Zegveld het winkelaanbod in te vullen. Voorzieningen als sportverenigingen, de Milandhof, de bibliotheek, speelveldjes en ontmoetingsplekken zijn belangrijk en moeten behouden blijven en worden indien noodzakelijk versterkt.

We willen goed bereikbare en goed onderhouden bedrijfslocaties in Zegveld. De gemeente blijft met ondernemers in gesprek over het opknappen en ontwikkelen van het bedrijventerrein Nijverheidsweg, zodat bedrijven uit Zegveld en de omgeving hier kunnen blijven ondernemen en nieuwe kleine bedrijven zich hier kunnen vestigen.

Boschsloot en Zonkant zijn gedateerde wooncomplexen die een kans bieden om de buurt een impuls te geven. In samenspraak met GroenWest willen we deze locaties ontwikkelen.