Hou je van politiek en ben je op zoek naar een uitdagende maatschappelijke stage? Je krijgt een uniek kijkje achter de schermen van de Woerdense VVD. Je denkt en doet mee in vergaderingen, gaat mee op campagne en in gesprek met inwoners op straat en social media. Of we bedenken samen een andere invulling van je MaS: er is veel te leren en te doen!

Wat bieden jullie mij?

Bij de Woerdense VVD je maatschappelijke stage lopen betekent dat jij mag kiezen hoe je je MaS inricht. In het eerste gesprek bepalen we samen wat de invulling van jouw MaS-tijd bij ons wordt. Het belangrijkste is dat je kennismaakt met de lokale politiek en, als je dat leuk vindt, met de VVD.

Je gaat meemaken hoe het er in een raadsvergadering aan toe gaat, je mening geven tijdens onze fractievergaderingen of met inwoners in gesprek over wat er beter kan in Woerden. Of misschien heb je daar zelf wel goede ideeën over die je onder begeleiding van een van onze raadsleden wilt uitwerken. Je kunt meelopen bij onze “afdeling” Online, waar je kunt ervaren hoe belangrijk social media in de lokale en landelijke politiek is. Je mag aan de slag met het maken van eigen content, zoals plaatjes of filmpjes. Als je meegaat op onze maandelijkse werkbezoeken kom je binnen bij Woerdense bedrijven die je eerder nog niet van binnen had gezien. Jouw keuze en interesses staan voorop!

Al je activiteiten doe je bij de fractie van de Woerdense VVD, die bestaat uit drie raadsleden. We zijn de jongste fractie van de hele gemeenteraad! Florian van Hout (oud-leerling Minkema College) begon zelf ooit als maatschappelijk stagiair bij de Woerdense VVD, en is nu fractievoorzitter in de gemeenteraad. Misschien zit jij dankzij je MaS over een aantal jaar ook wel in de politiek!

Wat moet ik leuk vinden of kunnen?

Het is vooral belangrijk dat je interesse hebt in de lokale of landelijke politiek. Het lijkt je leuk om achter de schermen mee te kijken én te werken van de Woerdense (en misschien zelfs landelijke) VVD. Je bent gemotiveerd om te leren. Je durft je eigen mening te geven.

Als je je vooral bezig wilt gaan houden met de politieke actualiteit, moet je er rekening mee houden dat je ‘s avonds tijd kwijt kunt zijn aan het bijwonen van vergaderingen (zie onder).

Waar en wanneer?

In onderling overleg nader te bepalen. Fractievergaderingen vinden tweewekelijks plaats op maandagavond om 20.00 uur, de vergaderingen van de gemeenteraad zijn op donderdagavond om 20.00 uur op het gemeentehuis. Overige activiteiten in overleg.

Hoeveel uur stage kan ik lopen?

Je kunt zoveel uur stage bij de Woerdense VVD lopen als je zelf wilt. Afhankelijk van de invulling van je MaS hanteren we een minimum van 5 uur.

Interesse?

Gaaf dat je bij ons je maatschappelijke stage wilt gaan doen! Je kunt je hier gelijk inschrijven. Als je vragen hebt, mag je contact opnemen met Florian van Hout via f.vanhout@vvdwoerden.nl. Je kunt ook altijd appen naar de Woerdense VVD via 06 – 83 63 59 71.